Google wil graag een lokale bloemenwinkel laten zien
Consumenten zoeken op het internet steeds vaker naar lokale aanbieders. En dat is wat Google het liefst laat zien.
Wanneer consumenten bloemen willen laten bezorgen blijkt dat ze dat het liefst doen bij een echte, goede, lokale bloemenwinkel. Dit is waar Google zich bij aansluit. Google probeert steeds meer in de zoekresultaten een lokaal bedrijf te laten zien. In mijn vorige artikel beschrijf ik hoe Google kijkt naar websites met een web shop die ook bij anderen is te zien, zogenaamde affiliate websites. Een web shop van een derde partij zoals bijvoorbeeld een aantal zeer bekende landelijke aanbieders blijkt heel slecht te zijn voor de indexatie van de webshop door Google. Toch zie je steeds vaker dat bloemisten zich aansluiten bij een dergelijke web shop. Maar wist u dat Google deze websites minder graag laat zien dan een website van een echt lokaal bedrijf met unieke inhoud?
Vertel een verhaal
Maak daarom een website (met web shop) van eigen, unieke producten. Laat goed zien dat je een lokale bloemenwinkel bent. Laat ook bijvoorbeeld zien dat je betrokken bent in de lokale gemeenschap. Promoot initiatieven zoals het supporten van een nieuwe speelplaats of stadstuin of iets dergelijks.
- Vertel jouw verhaal op de social media
- Facebook is ideaal voor productinformatie en achtergrondinformatie
- Twitter als dagelijkse stem van de bloemenwinkel
- Pinterest als Portfolio
- LinkedIn voor B2B activiteiten
- In elke post een link naar de website
- Wees altijd jezelf
- Praat op de social media alsof je in de bloemenwinkel tegen een klant praat
- Zorg altijd dat alle posts relevant zijn voor de doelgroep
Zijn de posts interessant, aantrekkelijk en informatief? Is het antwoord hierop nee? Dan niet plaatsen!
Het succes van komt mede door deze aanpak:
- Foto van de eigenaar
Laat duidelijk zien wie je bent. Mensen kopen namelijk het liefst bij echte mensen. - Duidelijk specialisme
Klanten komen om een reden bij je. Ook al komen ze voor iets anders, het maakt je interessanter als je een echt specialisme hebt. - Social Media
Op de social media laat je zien wie je bent. Vertel een verhaal en gebruik de social media om mensen naar de website te leiden - Blog
In de blog schrijf je achtergrondverhalen die je specialisme benadrukken.
Onderscheid jezelf van de anderen