Echt contact met  bloemisten

Dé manier om je producten onder de aandacht te brengen

Als sierteler moet je bloemisten vertellen dat je er bent, dat je een fantastisch mooie product hebt met een eigen verhaal en beleving. Hoe en waarom je deze mooie producten kweekt. En als je nieuwe producten hebt wil je dat laten weten. Ook als je nieuwe soorten gaat ontwikkelen wil je alvast van de klant horen wat hij denkt.

Je wilt als kweker in contact staan met bloemisten!
Dat kan op de Facebookgroep ‘Bloemisten en kwekers Benelux‘!

Bereik duizenden bloemisten!

Waarom deze groep?
Bloemisten willen zich onderscheiden, zijn altijd op zoek naar meer bijzondere bloemen. Exclusieve producten die bijzonder zijn in soort, of waar er maar beperkt van beschikbaar is. En juist de pareltjes in de sierteelt komen maar moeilijk onder de aandacht. Terwijl dat juist de producten zijn die bloemisten nodig hebben zich te onderscheiden van de supers en bouwmarkten!

Het doel van de pagina is dè pagina op Facebook te worden waar zowel kwekers als bloemisten elke dag even kijken wat er speelt in Nederland sierteeltland. Een plek waar kwekers op een gemakkelijke, goedkope en efficiënte wijze hun producten of ander nieuws onder de aandacht kunnen brengen van bloemisten in de Benelux. Een plek waar bloemisten vragen kunnen stellen en echt in contact kunnen komen met de producenten van al het moois wat er op gebied van bloemen, planten en decoratiematerialen is te krijgen.

Ook voor veredelaars interessant

Als breeder wil je natuurlijk dat testvariëteiten of noviteiten goed in de markt worden gezet. Door ze te plaatsen in de Facebookgroep Bloemisten en Kwekers Benelux komen ze gelijk onder de aandacht van de bloemist, zij kunnen ze testen voor je en gelijk een stukje influencer marketing doen.

Bijna 4.500 leden waarvan bijna 4.000 actief!

Doordat er zoveel goede content wordt geplaatst is dit voor veel leden een pagina in de sierteelt die je gewoon niet wilt missen en blijft volgen! Hieronder wat statistieken van de afgelopen 60 dagen. (21 Oktober 2019 laatste update).

 

De spelregels van de groep ‘Bloemisten en Kwekers Benelux’:

  1. Elke kweker en  bloemist wordt goedgekeurd bij aanvraag lid te worden van de groep
  2. Posts worden goedgekeurd door de beheerder als de inhoud relevant is voor de bloemist (zie de uitgebreide voorwaarden op Bloemisten en Kwekers Benelux).
  3. Er zijn maximaal 5 posts  per dag
  4. Het plaatsen van posts is geheel gratis*

*Maximaal 1 gratis post per lid per twee weken. Plaatsing, mits voldaan aan bovenstaande voorwaarden, is gegarandeerd.  Mocht een post niet voldoen aan de voorwaarden, dan wordt altijd de mogelijkheid geboden de post aan te passen om alsnog geplaatst te worden. Er worden maximaal 5 posts per etmaal geplaatst. Gratis posts kunnen bij drukte in een wachtrij terechtkomen.

Exclusieve sierteeltproducten zijn nodig

Mooi  en aparte bloemen en planten zijn noodzakelijk om het onderscheidend vermogen ten opzichte van de tuincentra, bouwmarkten en supermarkten te behouden. Om te slagen moet een bloemenwinkel toegevoegde waarde hebben, iets extra’s, iets speciaals. Een beleving. Er ligt dus een enorme kans voor kwekerijen van kleinere aantallen en/of van exclusieve sierteeltproducten.

Voor bloemisten én kwekers!

Op de pagina is het belangrijk geïnformeerd te worden. Ben je als kweker iets nieuws van plan bijvoorbeeld en je wilt weten wat jouw klanten vinden, stel dan gewoon een vraag. Het voorbeeld van Bas Koehler van ‘Over the Moon Orchids‘ uit Aalsmeer is een goed voorbeeld daarvan. Daarnaast stelt de bloemist een vraag aan kwekers. En natuurlijk is er ruimte voor noviteiten:


Maar ook voor een kweker kan het interessant zijn een poll te houden of informatie te vragen over de verpakking. Zo vroeg een leliekweker welk icoon het beste zou passen voor geurloze lelies:
Liliesoflife Gerben

Wat kan ‘Bloemisten en Kwekers Benelux’ betekenen voor jou?

Buiten het feit dat jouw bedrijf onder de aandacht komt van alle leden in de groep krijg je direct feedback van bloemisten. Bloemisten staan bekend om hun positiviteit, maar ook om hun ongezouten feedback. Bloemisten hebben heel weinig tijd, maar Facebook is dé plek om even snel commentaar te leveren. Bloemisten blijven namelijk heel graag op de hoogte wat er speelt. Komen deze bloemen in de markt, dan zijn ze er als de kippen bij. En jij weet welke bloemisten er al echt interesse hebben. Het enige wat je hoeft te doen is de bloemist zijn leverancier in te laten schakelen!

En wat heeft de bloemist er aan?

In tegenstelling tot andere pagina’s waar het vooral gaat om inspireren met het showen van eigen creaties is de groep ‘Bloemisten en Kwekers Benelux’ interessant om op de hoogte te blijven wat er gebeurt in de aanbodkant. Het assortiment. Dat is belangrijk voor het onderscheidend vermogen. Een bloemist heeft om succesvol te zijn een bepaalde toegevoegde waarde nodig, en die vindt hij of zij in bijzondere en exclusieve sierteeltproducten. Het is de kweker die dat verhaal het beste kan vertellen en het is aan de bloemist dat verhaal te gebruiken!

Meld je snel aan op de Facebook groep ‘Bloemisten en Kwekers Benelux‘ !!

Wil je meer weten? Stuur dan een email naar arnold@wittkampcommunicatie.nl.

Tagged on: